W czasie zakończonego już San Diego Comic-Conu, lodziarnia Salt & Straw zaprezentowała nowe, ograniczone czasowo smaki lodów, inspirowane serialem „Pierścienie Władzy”. Można je było nabyć po podaniu specjalnego hasła.
Tyler Malek, współzałożyciel i szef działu innowacji Salt & Straw, a także fan „Władcy Pierścieni” powiedział, że przestudiowali kanon „Władcy Pierścieni” oraz współpracowali z ekspertami z Prime Video, by stworzyć smaki wprost ze świata Tolkiena. Efektem prac były trzy smaki, określone w ogłoszeniu na Twitterze jako smaki Mordoru: szerbet o smaku przyprawionego miruvoru i lembasów (Spiced Miruvor and Lembas Sherbet), lody o smaku szyszkojagody z ganaszem z dzikiej róży (Juniper Berry Ice Cream with Rose Hip Ganache) oraz mleczaju kamforowego z borówkowym cuskynole (Candy Cap Mushrooms with Bilberry Cuskynoles). Przez trzy dni, każdego dnia pierwsze 150 osób, które w Salt & Straw’s Little Italy Shop w San Diego zgłosiły się z hasłem „Czy mogę dostać smakołyk ze Śródziemia?” otrzymywały pojedynczą porcję lodów.
San Diego Comic-Con (SDCC) to jeden z największych konwentów miłośników fantastyki, komiksów i filmu. Z powodu popularności, konwent jest często okazją dla studiów na promowanie swoich filmów czy seriali, np. nowymi zwiastunami, a dla różnorakich producentów na prezentowanie nowych gadżetów dla fanów. Tegoroczna edycja trwała od 21 do 24 lipca.
Salt & Straw Ice Cream to rodzinna firma powstała w Portland, założona w 2011 przez Kima i Tylera Maleków. Tworzą unikatowe menu, zmieniające się co miesiąc. Posiada 27 sklepów stacjonarnych oraz sprzedają lody online na terenie całych Stanów Zjednoczonych.